Pagina's

zondag 21 april 2013

onze 'verzamelde' eethoek

Elk onderdeel van mijn eethoek heeft een verhaal(tje). Niks is nieuw, alles is verzameld bij de kringloop, marktplaats enz.
Een aantal dingen heb ik opgeknapt, andere dingen pasten zo in het plaatje. Kijk je mee hoe het tot stand is gekomen?

 
 

Hiermee begon ik. Een oude tafel van mijn oom en 4 stoelen van de kringloop...

 
en dit is het geworden!
 
 
 
Ik zal eerst even inzoomen op de stoelen. Deze heb ik namelijk bij de kringloop in Zwolle Zuid gekocht, 4 voor € 17,50. Ze zaten nog prima, maar waren niet mijn smaak. Door het hout goed op te schuren en wit te schilderen gaf ik de stoelen een totaal andere uitstraling. Op de stoffenmarkt vond ik een stuk zebra print stof, waarmee ik de zittingen heb gestoffeerd. Totale kosten voor de 4 stoelen: € 35,-
 
 
 
 
Dan de tafel. Deze heb ik laten maken door iemand met een advertentie op marktplaats. De tafel heb ik zelf geschuurd en gebeitst in blanke beits met ei- glans om de ruwe uitstraling van de tafel te behouden.
Ik kocht de tafel voor € 130,-..
Boven de tafel hangt een industrielamp, een echte, met deuken, beschadigingen en al.. deze heb ik bij de kringloop in Meppel gekocht voor € 170,-
 



De spiegel aan de muur heb ik gevonden op marktplaats. De spiegel is 1m bij 1,50m en heb ik voor €20 euro gekocht. Ik vind vooral de details en kleuren in de lijst erg mooi!



De vazen en het klokje komen ook van de kringloopwinkel.. het (super gave retro) klokje heb ik voor 5 euro gekocht, niet zeker of hij het nog deed, maar hij bleek het nog te doen ook! De vazen waren ieder rond de 3 euro.

 
 
De kast naast de eettafel heb ik gevonden bij de kringloop. Het was een beukenhouten kast, met een beetje ouderwetse uitstraling. Ik heb de kast gekocht voor € 50,-. Ik heb met krijtverf in een lichte groene kleur de kast geschilderd, waardoor hij een modern- landelijke uitstraling krijgt!

1 opmerking: