Pagina's

zondag 24 februari 2013

stoel stofferen

De kringloopwinkel, ik ben er gek op! Gisteren was hij nog in het nieuws met de mededeling dat mensen steeds meer zelf houden en er steeds minder (mooie )spullen in de winkel aangeboden worden.




Ik heb een hele leuke stoel gekocht! hij was al geschilderd en er zat een aardige hoes op, maar het kan altijd leuker..


Toen ik een paar jaar geleden in Gambia was heb ik een aantal wikkelrokken laten maken. Met deze stoffen heb ik al verschillende dingen in mijn interieur opgefleurd, en ook de stoel moest eraan geloven.

Ik had nog niet eerder een stoelhoes gemaakt, dus ik heb mijn eigen methode gebruikt, maar ik ben heel tevreden met het resultaat!


Ik heb de kussens op de stof gelegd en de vorm ruim uit de stof geknipt. Dit tweemaal. Daarna heb ik de lappen onder en op de kussens gelegd en 3 zijden afgespeld. Toen voorzichting het kussen eruit getrokken en de 3 zijden met de naaimachine vastgenaaid.

En dit is het resultaat!

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten