Pagina's

zaterdag 11 januari 2014

DIY leren haken!

Ik ben een beetje laat aangehaakt bij de Zpaghetti- rage. Leuk zo'n poef, maar ik kan niet haken!

Toen ontdekte ik dat er op youtube allerlei filmpjes staan om te leren haken. Uuuuuuren heb ik gekeken, terug gespoeld, stukjes 10 keer opnieuw gekeken en ja hoor, ik heb het onder de knie. Nou kan ik niet zeggen dat ik een haakwonder ben, maar ik kan rond haken en recht haken, meerderen en minderen en ik heb al een aantal leuke haak- projectjes klaar. Nou is haken met dik draad ook nog eens erg makkelijk omdat je precies kan zien wat je doet! (wat met dun of harig draad toch een stuk grotere uitdaging is als beginnend haker!)


Kussenhoesjes zijn mijn favoriet. Ik heb er een aantal voor mezelf gemaakt en ermee op de wintermarkt in de Bilt gestaan, en ik heb er een aantal bestellingen aan over gehouden. Omdat ik van internet geleerd heb, deel ik graag mijn haakervaring en de beste how- to filmpjes met jullie!

De presentatie is niet erg spannend, maar de filmpjes zijn simpel te volgen en geven een duidelijke opzet!

lossen haken:


vasten haken:


halve vaste, stokje, dubbel stokje:



recht lapje haken:



rondje haken



Zoals je ziet heeft 'handwerkles' veel duidelijke filmpjes voor haken, maar ook breien en andere handwerkvormen. Smaakt dit naar meer? kijk dan eens op haar kanaal!

Een update met een DIY voor een gehaakte kussenhoes volgt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten