Pagina's

dinsdag 7 januari 2014

kleurinspiratie uit Togo deel 1: huizen en planten

Zoals ik eerder vertelde ben ik met kerst en nieuwjaar in Togo geweest. Togo ligt onder in west Afrika, tussen Ghana en Benin.


Als ik aan Afrika denk, denk ik aan droogte, zand, rode aardetinten. Dit beeld klopt ook, maar er is zoveel meer kleur te vinden! Zo waren we voor de kerst op zoek naar een winkeltje om kleding te laten maken. Als uitleg kregen we te horen dat het 'het groene huisje tegenover de kerk' was. Dat krijg je als niet alle straten namen hebben en er niet gewerkt wordt met nummers! Gelukkig is mijn vriend heel handig in het vinden van de weg en hadden we al snel het groene huisje gevonden.
Veel winkeltjes en barretjes zijn in sprekende kleuren geschilderd.



  bar la fraternité (het broederschap) op het strand



 Veel woningen/ bedrijven staan binnen muren. De meeste muren hebben 
gewoon de grijzige betonkleur, maar deze muur is mintgroen-wit geschilderd.



 Een bar (rood) en een winkeltje (blauw) onderweg..



winkeltjes...



 En toen kwamen we langs een kinderopvang. Doudou is een 
koosnaam, zoals lieverd, schatje. Deze kinderopvang is 24/7 open!



zie ons op de scooter! haha
Een plaatje uit onze eigen tuin. Dit soort bloempotten zie je hier veel.. 
betongegoten potten in pasteltinten met mooie groene planten. 
Daarnaast hebben we een sinaasappelboom, mangoboom, bananenplanten, 
avocado enz. in de tuin. Een heel ander uitzicht dan in Nederland! 
Alleen jammer dan je bij één voet uit de deur meteen lek geprikt wordt 
door les messieurs mustiques!


Dan vergeet ik nog bijna de heel mooi gekleurde bomen en bloeiende planten die we hier tegenkwamen!



Dit is een boom met oranje besjes en paarse bloemen.


















Voor zover de gekleurde woningen en bedrijfjes en de prachtige bloeiende planten, volgende update laat ik de markt zien, met al zijn kleuren en de prachtige kleding en stoffen die hier gedragen worden..
alle foto's in deze blogpost zijn eigendom van diyhuisentuin.
Gebruik de foto's gerust, maar verwijs dan naar deze site.

1 opmerking: