Pagina's

woensdag 15 april 2015

~DIY~ mobiel voor in de babykamer

Een tweede DIY project uit de babykamer! Deze mobiel vond ik op Pinterest. Het patroon is hier te koop op Etsy. Kijk je mee naar mijn fotoverslag?




Voor de mobiel heb ik 10 lapjes vilt en 5 rolletjes garen gekocht in een van de stoffenwinkels hier in de stad. Er is een patroon te vinden op EtsyIk heb de dieren zelf uitgetekend, kan natuurlijk ook!
Verder heb ik gewoon printpapier gebruikt om het patroon uit te tekenen en daar heb je alles al!
  • lapjes vilt. (je hebt meer dan genoeg aan 1 blauw, 1 grijs, 1 geel, 1 bruin en 1 groen.)
  • garen in bijpassende kleuren.
  • goede stofschaar
  • vul wol
  • balpen, rood potlood



stap 1: teken het patroon af op het vilt, ik heb hier een gewone balpen voor gebruikt. 






stap 2: Stik de vormen op elkaar met een festonsteek. Je vindt hieronder een filmpje hoe je dit doet! Vergeet ze niet op te vullen met een beetje vul-wol voordat je hem helemaal dicht stikt.
o en vergeet niet eerst de oogjes en losse onderdelen op de vormen te stikken, want dat kan niet meer als het gevuld is!



Stik dan alle gevulde onderdelen zo onzichtbaar mogelijk aan elkaar.. Hang je dieren en boom aan een hanger en klaar is je mobiel!
Ik heb hiervoor 2 stokjes gekruisd, mijn vader heeft een stok aan het bedje gemaakt voor de mobile en nu kan de kleine er lekker naar kijken als hij of zij in bed ligt!










Mocht je er echt niet uitkomen met het uittekenen van de figuren, laat dan even een reactie achter met je mailadres, dan kan ik je altijd mijn tekeningen even opsturen!

1 opmerking: