Pagina's

zondag 8 maart 2015

De makeover van de commode

Heerlijk.. speuren naar leuke meubeltjes voor de babykamer. Ik had het plaatje al in mijn hoofd.. en dan nog de goede meubels erbij zoeken! Ik was meerdere keren per dag op marktplaats te vinden, afwegend of de kasten die ik zag aan mijn eisen voldeden. Uiteindelijk hebben we een mooie kast gevonden...





Mijn idee voor de commode was dat hij veel lades (en opbergruimte) zou hebben. Het liefst verspringende lades, van verschillende afmetingen dus.
En natuurlijk moest de commode ook nog aan de afmetingen van een babycommode voldoen!

De kasten waren niet diep genoeg, niet hoog genoeg, de lades niet goed, de pootjes niet goed.. tot we op een dag deze kast zagen. Meteen gebeld, dezelfde week nog uit Amsterdam opgehaald. Een uur rijden, maar als je het weet, dan weet je het. Dit is em!



Hij voldoet aan de maten en aan aaaaal mijn eisen :) Mijn vader heeft de commode voor ons opgeknapt. Afschuren, een nieuwe laag verf erop, en nog één... De lades liepen niet helemaal lekker dus die zijn hier en daar wat afgeschaafd en bijgesteld. De kast is geverfd in de kleur 'loom' van Histor lakken. Een erg mooie zachte witte tint.

Alleen de knopjes zaten me nog wat dwars.. Ik vond de donkere, wat ouderwetse knopjes niet echt mooi dus het plaatje klopte nog niet voor mijn gevoel.
Toen kwam ik in de Xenos deze gave knopjes tegen met een ster erop. Ideaal voor een kinderkamer natuurlijk!



Het eindresultaat mag er zeker wezen vind ik! Ik ben super blij met deze commode. Er is bergruimte genoeg! We hebben ook nog geen plek voor een extra (kleding) kast, dus dat was wel een vereiste.






5 opmerkingen:

  1. Leuk! En ik denk dat al die lades echt superhandig zijn, onze commode heeft een grote la en alles schuift steeds door elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er iets super leuk van gemaakt! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf gedaan zeg! En heerlijk zo lekker veel opbergruimte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dank jullir wel! het is echt super handig al die lades :-) soms moet ik er meerdere opentrekken om de goede spulletjes te vinden, maar dat zal wel wennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel erg leuk! ik ben nu ook hard opzoek....

    BeantwoordenVerwijderen