Pagina's

woensdag 4 maart 2015

it's a tea- tag!

Toen ik deze tag hier voorbij zag komen kreeg ik meteen zin om hem in te vullen. Ik ben namelijk een theeverslaafde.. Lees je mee? 


Wanneer dronk jij je eerste kopje thee? en hoe smaakte dat?

Ik weet niet meer precies wanneer ik mijn eerste kopje thee dronk, maar mijn eerste herinnering van theedrinken is thuis bij mijn moeder, uit school.. Lekker thee met veel melk. We dronken toen ´gewone´ thee. Een earl grey thee denk ik.. Melk en suiker erin maakte voor mij de thee lekker! (Daar kan ik me nu niks meer bij voorstellen!)

Met wie drink je graag thee?

Ik drink graag alleen thee, geen probleem. Ook met vriendinnen drink ik thee, na het eten met wie ik maar gegeten heb drink ik ook een kopje thee. Met elke liefhebber dus!

Op welke momenten van de dag drink jij thee?

Ik drink thee op elk moment van de dag.. Verder drink ik eigenlijk niks! Soms een kopje koffie en ik drink water.. maar verder alleen maar thee! Dus als ik wakker wordt, tijdens mijn werk (als ik naast het aanzetten van de waterkoker ook denk aan water inschenken en de thee laten trekken.. haha dat krijg je in een kleuterklas!) Tijdens de pauze op mijn werk, na mijn werk, als ik thuis kom, na het avondeten.... tja.. wanneer drink ik eigenlijk geen thee?

Wat is je favoriete theesmaak-/ soort?

Moment of Happiness

´A moment of happiness´

Organische groene thee met een frisse en zoetige smaak en de kenmerkende geur van jasmijn.
Ingrediënten: Groene thee, jasmijn en frambozen.

Witte parel van Fujian
´Witte parel van the fujian´

Mix van witte en groene thee met een zoete en fruitige smaakbeleving.
Ingrediënten: Witte thee, groene thee, jasmijn, zure kersenpitjes en sinaasappel.


Hierboven zie je mijn favoriete smaken thee. Dit is de thee die ik dagelijks drink. Er staat een zakje op school, een zakje bij mijn moeder thuis en bij onszelf thuis zijn dit 2 van de zakjes die in de kast staan! Ik haal deze theesmaken bij Kaldi en als je op het plaatje klikt kom je op de site! (Kaldi heeft ook gewoon winkels..)
Vragen die ik daar vaak over krijg zijn.. waar doe je dat in? Thee eieren zijn zo irritant en er komt steeds thee doorheen! En maar dat is toch veel duurder dan gewone thee?
Dit gebruik ik om mijn thee in te doen. Het zijn eigenlijk gewoon theezakjes die open zijn van boven.. Perfect!

En de kosten... een zakje thee van 100 gr. kost rond de 5 euro. Daarnaast kosten de theezakjes ongeveer 2 euro per doosje (100 stuks). Omgerekend.. kom ik gewoon rond dezelfde prijs uit als thee van bijvoorbeeld Pickwick in een doosje! Je kan er gewoon vet veel thee mee maken..

Ik kan de smaken natuurlijk niet laten proeven. De ingrediënten staan er wel onder, om je een idee te geven. Ik drink het liefst groene thee of witte thee, met een luchtig fruitig smaakje. Verder kies ik voor deze losse thee omdat je precies weet wat erin zit. Altijd handig. In de kant en klare theezakjes zitten altijd toevoegingen, die ik er liever niet in heb!

Hoe vaak gebruik je jouw theezakje?

Ik gebruik mijn theezakje vaak 2 keer.. of ik doe samen met een vriendin en we pakken daarna een nieuwe! (De tweede keer komt er vaak wat meer smaak van af)

Wat vind je van high/ tea?
Ik vind dat heerlijk! Heel toevallig zat ik vorige week nog met 2 vriendinnen aan de high tea. De locatie is zeker een aanrader: www.tearose.nl 
Een gezellige locatie, die heerlijk geurt naar allerlei soorten thee met een enorme theekaart! Ook hebben ze verschillende soorten high tea, heel handig! Je kan hartig nemen, of zoet, groot of klein.. Ik ben voor zoet gegaan.. ben een zoetekauw..  Natuurlijk heb ik hier ook een zakje thee meegenomen voor thuis, de VOC melange (een aanrader!)

Waar koop je jouw thee?

Ik koop mijn thee bij Kaldi of Simon Lévelt. Nu meestal de smaakjes bij Kaldi en de zakjes bij Simon.  

Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit of hou je het liever bij je vertrouwde smaak?

VOC melange

Ik probeer wel regelmatig nieuwe smaken uit.. zoals de VOC melange die ik van de tearose heb... Maar de twee smaken die ik eerder noemde zijn wel de harde kern ;)


Hoe bewaar je jouw thee?


Ik bewaar mijn thee in blikjes... speciale theeblikjes houden je thee langer vers :)

Heb je een aparte thee doos voor gasten?

Nee.. omdat ik zelf niet echt aan ´gewone´ theezakjes doe heb ik voor mijn gasten alleen een doosje groene thee met citroen. (die drink ik ook graag als ik even geen zin heb om losse thee klaar te maken) en ik bied ze altijd de losse thee ook aan natuurlijk :) 


Als je zelf een smaak zou mogen samen stellen wat voor smaak zou dit dan zijn?

oei.. dat is een hele lastige. Zoals ik al zei hou ik van luchtige zoete theeën. iets met fruit dus en als basis witte of groene thee!



3 opmerkingen:

  1. 'Witte parel' lijkt mij heerlijke thee. Leuk ingevuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mona Lisa's Glimlach van 't Konkeltje is dan ook een thee die jij lekker gaat vinden. Groene thee met fruit en rozeblaadjes, erg lekker en zeer verslavend :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken het konkeltje wel! zal eens kijken of ik em lekker vind :) vind het wel leuk om af en toe wat anders te proberen bedankt voor de tip!

      Verwijderen